Komosa ryżowa zapiekana z truskawkami.

Komosa ryżowa zapiekana z truskawkami.

Komosa ryżowa, znana jest również pod nazwą Quinoa. Jest ona jedna z kasz o najniższym indeksie glikemicznym. Jeśli jeszcze nie wiecie, co to jest indeks glikemiczny to zapraszam do wpisu na blogu dotyczącego indeksu glikemicznego kasz.

Poza tym komosa ryżowa zawiera pełnowartościowe białko, kwercetynę oraz saponiny. Kwercetyna wpływa korzystnie na przewód pokarmowy i jest naturalną substancja pomagającą zwalczać zaparcia. Długo by jeszcze można wymieniać zalety komosy ryżowej. Ale nie o to tylko tu chodzi. Jest ona również bardzo smaczna i zachęcam was serdecznie do wprowadzenia jej do jadłospisu waszych dzieci. Dziś przepis z quinoa oraz truskawkami. Zachęcam was zawsze bardzo gorąco do jedzenia owoców sezonowych. Korzystajcie zatem z truskawek, gdyż sezon na nie jest bardzo krótki! 

(w miesiącach zimowych, możecie z powodzeniem zastąpić w tym przepisie świeże truskawki truskawkami mrożonym) 

Składniki:

  • 1 szklanka komosy ryżowej
  • 1 szklanka mleka migdałowego
  • 1 szklanka wody
  • 2 żółtka
  • Jogurt naturalny 150 ml
  • Syrop z agawy 5 łyżek
  • Truskawki 50 dkg
  • Masło do posmarowania formy do zapiekania
  • Dodatkowo: ewentualnie 5 dkg masła (jeśli zależy nam na zwiększeniu kaloryczności potrawy dla dzieci nieprzybierających na wadze)

Sposób wykonania:

Komosę wsyp do rondelka i wypłucz kilkakrotnie zimną wodą, aż do uzyskania czystej wody. Następnie odcedź ja na sicie. Przełóż do garnka. Zalej 1 szklanką wody i 1 szklanką mleka migdałowego. Doprowadź do wrzenia. Następnie gotuj ją na małym ogniu pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając. Gotuj przez około 15 minut, do czasu kiedy pojawią się białe sprężynki. Wyłącz palnik. W międzyczasie umyj truskawki, osusz je i usuń ogonki. Truskawki rozgnieć widelcem lub pokrój na plasterki. Dodaj do nich 3 łyżki syropu z agawy. Wymieszaj i odstaw. W osobnej miseczce roztrzep trzepaczką rózgową żółtka wraz z jogurtem. Jeśli zależy Ci aby potrawa była bardziej kaloryczna (dla dzieci, które mają problem z przybieraniem na masie ciała) dodatkowo dodaj do masy roztopione masło (5 dkg). Tak przygotowaną mieszankę jogurtu z żółtkiem (i ewentualnie roztopionym masłem) wymieszaj z ugotowaną komosą ryżową. Dodaj 2 łyżki syropu z agawy. Dokładnie wymieszaj. 

Żaroodporną formę do zapiekania wysmaruj masłem. Rozprowadź równomiernie ½ masy z komosy ryżowej. Na nią wyłóż równomiernie truskawki. Na wierzchu połóż drugą warstwę masy z komosą ryżową. Wyrównaj. Zapiekaj w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut. Wyciągnij z piekarnika.  Przestudź. 

Smacznego! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *