Owsianka z gruszką – posiłek przedtreningowy

Owsianka z gruszką – posiłek przedtreningowy

Myślę, że niejednokrotnie słyszeliście, albo czytaliście o zaletach treningu na czczo. Jeśli wysiłek jest krótkotrwały, tzn. trwa poniżej 1 godziny, to w wybranych sytuacjach można wykonać go na czczo. Część osób, szczególnie te, które chcą schudnąć, trenuje w ten sposób. Natomiast jeśli zależy wam na poprawieniu wytrzymałości i siły mięśni to lepsze efekty uzyskacie, jeśli będziecie się odpowiednio odżywiać. Jedzenie to paliwo dla mięśni, szczególnie węglowodany, czyli cukier. Paliwem dla mięśni jest również tłuszcz. Niektóre osoby będące np. na diecie ketogenicznej spalają wyłącznie tłuszcz, ale nie będziemy dzisiaj pisać o tej diecie.

Chciałam wam dzisiaj zaproponować najbardziej klasyczny i idealny posiłek przed treningiem, czyli owsiankę z owocami! Czemu owsianka z owocami? Tak jak napisałam powyżej, najlepszym paliwem dla naszych mięśni jest cukier, czyli węglowodany. Dlatego posiłek przedtreningowy powinien dostarczać dużo węglowodanów.

Najlepiej taki posiłek spożyć około 2 godzin przed wysiłkiem. Po pierwsze organizm ma wtedy czas na strawienie dostarczonych do niego pokarmów, wchłonięcie składników odżywczych i dostarczenie ich do mięśni.

Po drugie, zapobiegamy nieprzyjemnym objawom ze strony przewodu pokarmowego. Jeśli pójdziecie biegać zaraz po jedzeniu to będziecie mieć zgagę i wszystko będzie się wam cofać z żołądka do przełyku. Dlatego najlepiej tak zaplanować trening i posiłek, aby 2 godziny wcześniej zjeść np. owsiankę.

Wracając do naszej owsianki z owocami. Płatki owsiane zostaną przez nasz żołądek i jelita strawione w ten sposób że końcowym produktem, który będzie się wchłaniał z jelit do krwiobiegu będzie glukoza. Natomiast owoce zawierają inny cukier, tzw. cukier owocowy, czyli fruktozę.

Nasze jelita posiadają osobne kanały do wchłaniania glukozy i fruktozy. Co z tego wynika? Okazuje się, że jeśli zjemy same płatki owsiane, albo same owoce to ilość dostarczonych węglowodanów do naszych mięśni będzie niższa, niż w przypadku gdy zjemy płatki owsiane z owocami.

Do owsianki możecie dodać dowolnych owoców, możecie również dorzucić orzechy lub suszone owoce (figi, rodzynki, żurawina, śliwka suszona).

Ja bardzo często jem takie śniadanie przed pójściem na rower. Specjalnie wstaję rano 2 godziny przed planowanym wyjściem z domu i jem takie błyskawiczne śniadanie. Równie często robię owsiankę popołudniu, gdy mój syn prosi o przedtreningowy posiłek przed pójściem na siłownię. Spróbujcie! Zobaczycie i wy, że trening jest dużo bardziej efektywny gdy dostarczycie waszym mięśniom zbilansowany posiłek

Składniki:

  • 1 szklanka mleka 2%
  • 5 płaskich łyżek płatków owsianych
  • 1 dojrzała gruszka
  • Dowolne orzechy (włoskie, laskowe, pekan, nerkowce) ok. 10 dkg.
  • Cynamon, imbir (dla smaku)

Sposób wykonania:

Wlej mleko do rondla. Wsyp płatki owsiane. Podgrzewaj na średnim ogniu ciągle mieszając, aż się mleko zagotuje. Odstaw na bok. Odczekaj 5 minut. W tym czasie umyj gruszkę, obierz ją ze skórki i pokrój w drobną kosteczkę. Pokrój orzechy na mniejsze kawałki. Wymieszaj pokrojoną gruszkę z ugotowanymi płatkami owsianymi oraz z orzechami. Dopraw cynamonem i szczyptą imbiru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *