Kotleciki z kalafiora .

Kotleciki z kalafiora .

Być może zastanawiasz się czasami, jakie jedzenie możesz zabrać ze sobą, by podać je dziecku na spacerze? Zamiast sięgać po chrupki kukurydziane, herbatniki lub biszkopciki, przygotuj przekąskę z warzyw. Kotleciki z kalafiora można jeść zarówno na ciepło, jak i na zimno. Są one świetnym przykładem „finger food”, czyli jedzenia, które jemy palcami. Ugotowany kalafior, który kryje się we wnętrzu kotlecika jest miękki i dziecko świetnie sobie z nim poradzi. Do przygotowania ciasta naleśnikowego, którym otoczony jest gotowany kalafior, użyłam mąki z ciecierzycy. Mąka z ciecierzycy zawiera białko, błonnik oraz żelazo. Poza tym jest produktem bezglutenowym, więc może być podawana dzieciom, które nie miały jeszcze wprowadzonego do diety glutenu lub są na diecie bezglutenowej. Możesz również do przygotowania kotletów użyć, zamiast kalafiora, brokułów.

Składniki

½ dużego kalafiora lub 1 mały (ok. 400 g)

80 g mąki z ciecierzycy

1 jajko

¼ łyżeczki kurkumy

kilka gałązek świeżego tymianku lub ½ łyżeczki suszonego tymianku

Sposób wykonania:

  • Umyj kalafiora, odetnij głąb oraz liście. Zagotuj wodę w czajniku. Włóż kalafiora do garnka kwiatostanem do góry. Zalej wrzącą wodą tak, aby kwiatuszki były przykryte. Postaw na palniku i doprowadź do wrzenia. Następnie zmniejsz ogień i gotuj przez 15 minut. Następnie wyciągnij kalafior z wody i pozostaw do lekkiego wystudzenia na talerzu. 
  • W czasie, gdy kalafior się studzi, włącz piekarnik i nastaw go na 180°C. Umyj gałązki świeżego tymianku i osusz, a następnie posiekaj drobno. 
  • Przygotuj ciasto: w dużej misce wymieszaj na jednolitą masę mąkę z ciecierzycy, jajko, kurkumę oraz posiekany świeży lub suszony tymianek. 
  • Pokrój ugotowanego kalafiora na niewielkie kawałki, następnie dodaj go do przygotowanego ciasta i dobrze wymieszaj, aż do połączenia składników.
  • Wyłóż płaską blachę papierem do pieczenia. Przygotowaną masę nakładaj na papier dużą łyżką stołową i formuj płaskie placuszki.
  • Następnie wstaw blachę do nagrzanego wcześniej piekarnika i piecz w temperaturze 180°C przez 20 minut do zrumienienia.  Po upieczeniu pozostaw do wystudzenia. 

(Przepis pochodzi z „Księgi smaków dla dzieciaków”. W Księdze smaków znajdziesz przepisy na 77 dania z warzyw i owoców wraz za ich wartością kaloryczną, zawartością białka, węglowodanów i tłuszczu oraz błonnika)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *